Klienti s mentálním postižením a autismem často nekomunikují standardně nebo nekomunikují vůbec. Nedovedou obvykle o svých problémech mluvit a říci si o pomoc. Psychické problémy těchto klientů je pak těžké identifikovat. Asistenti, kteří pracují s těmito klienty, se nezřídka setkávají se situacemi, kdy klienti reagují nestandardně, až problematicky bez jasných zjevných příčin. Cílem kurzu je seznámit účastníky s tím, jaká specifika mohou nastat v chování takových klientů s úzkostnou a depresivní poruchou, jaké jsou příčiny vzniku těchto poruch a jak na takové klienty reagovat. Kurz vede zkušená lektorka, která je přední odbornicí na psychické problémy osob s mentálním postižením a autismem.
• Dozvíte se, jaké jsou příčiny nestandardního chování klientů s mentálním postižením a autismem a co může signalizovat úzkostný stav nebo nasvědčuje blížícímu se depresivnímu projevu chování
• Naučíte se rozpoznávat průvodní znaky úzkostných a depresivních stavů signalizujících, že je vhodné navštívit odborníka
• Vyzkoušíte si, jak správně komunikovat s klientem s úzkostnou poruchou, abyste jeho stav nechtěně nezhoršili
• Vyzkoušíte si, jak efektivně komunikovat s klientem s depresivními projevy - jak správně reagovat na pasivní, vyhýbavé a lítostivé chování klienta a jak komunikovat s truchlícím klientem s mentálním postižením
• Porozumíte faktorům prostředí, které spouštějí a udržují projevy úzkostné a depresivní reakce, a dozvíte se, jak je minimalizovat
• Dostanete podněty k tomu, jak s klientem individuálně plánovat službu
Více informací: | Bc.Vladimíra Kullová |
E-mail: | info@dinstitut.cz |
Telefon: | 731 196 885, 558 764 352 |