21.8.2025 - 22.8.2025 (Časy konání budou upřesněny )
Ukončení registrace:
18.8.2025
Číslo akreditace:
A2023/1208-PC/PP
Časová dotace:
12 hodin
Cílová skupina:
Pracovník v sociálních službách, Pečovatel pro domácí péči
Místo konání:
Ústředí Slezské diakonie, Dukelská 264/5, Český Těšín 737 01
Lektor:
PhDr. Hynek Jůn, Ph.D.
Volná kapacita:
9 míst
Cena:
6 875 Kč
Sleva pro zaměstnance SD 20 % (5 500 Kč)
Tento dvoudenní vzdělávací program je zaměřen na úlohu pracovníků v
sociálních službách při předcházení a možném následném zvládání chování
náročného na péči uživatelů tak, aby se pracovníci chovali vždy dle dikce § 89
zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách. Kurz si klade za cíl poskytnout
účastníkům návod ke změně postojů vůči uživatelům s psychickými obtížemi a
změně vyhodnocování situací, které pracovníci s uživateli v krizových situacích
při poskytování sociálních služeb zažívají. S chováním náročném na péči u
uživatelů ambulantních nebo pobytových služeb se setkávají pracovníci
každodenně. A právě zvládání chování náročného na péči sehrává v oblasti
sociálních služeb klíčovou roli. Během prvního dne kurzu si účastníci osvojí
základy behaviorální terapie, které poté mohou využít ve své práci při zvládání
chování náročného na péči (agrese, autoagrese, rituály, křik aj.). Důraz je
kladen na preventivní programy, na využití tzv. "empatické
nedůslednosti" jako jednoho z možných přístupů při zvládání klienta. Druhý
den je také zaměřen na ukázky experimentů, které pracovníci potřebují ke
zjišťování funkčnosti chování u uživatelů s těžším stupněm mentálního
handicapu. Závěr dne je pak věnován konkrétní aplikaci získaných dovedností na
tři uživatele ze sociálních zařízení, které si pracovníci sami vyberou.
Program:
Úloha
pracovníků v sociálních službách v terapii problémového chování - klienti
a pracovníci jsou propojené nádoby, velmi často se ve svém chování točí v
kruhu a navzájem se i přivádí do psychicky náročných a emočně vypjatých
situací. Snaha o vzájemné ovládání. Specifikace konkrétních příkladů
účastníků z praxe a jejich vstupní dotazy.
Co je
problémové chování? - Když pouhá terapie klienta nezabírá. Pracovníci jako
hlavní prvek při terapii problémového chování. Proč je důležitá terapie
pracovníků a organizace. Změna postojů pracovníků. Behaviorální terapie v
kostce a její využití v sociálních službách.
Práce s
jednotlivými mýty v terapii uživatelů v sociálních službách - Tři základní
mýty v práci s uživateli s problémovým chováním. Aplikaci těchto mýtů v
praxi a nesnáze z toho plynoucích.
Empatická
nedůslednost - Empatická nedůslednost jako jeden z možných přístupů ke
klientům s problémovým chováním. Ukázka aplikace tzv. empatické
nedůslednosti, která je alternativou pro model absolutní důslednosti a
jednoty, na modelových situacích s klienty dětského a dospělého věku.
Aktivizace
klienta, možnosti preventivních a terapeutických programů, krizové
scénáře.
Úloha personálu při incidentu
verbální a fyzické agrese, preventivní programy – ukázka aktivit podporující
redukci stresu u klientů.
Více informací:
Bc.Vladimíra Kullová
E-mail:
info@dinstitut.cz
Telefon:
731 196 885, 558 764 352
Program
Přihláška kurzu "Zvládání chování náročného na péči u lidí s mentálním postižením a/nebo autismem" - 21.8.2025 - 22.8.2025