květen 2025
poútstčtsone
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 

Zvládání chování náročného na péči u lidí s mentálním postižením a/nebo autismem - Akreditovaný vzdělávací kurz

Chci se přihlásit..

Datum konání:21.8.2025 - 22.8.2025 (Časy konání budou upřesněny )
Ukončení registrace:18.8.2025
Číslo akreditace:A2023/1208-PC/PP
Časová dotace:12 hodin
Cílová skupina:Pracovník v sociálních službách, Pečovatel pro domácí péči
Místo konání:Ústředí Slezské diakonie, Dukelská 264/5, Český Těšín 737 01
Lektor:PhDr. Hynek Jůn, Ph.D.
Volná kapacita:9 míst
Cena:6 875 Kč
Sleva pro zaměstnance SD 20 % (5 500 Kč)
Tento dvoudenní vzdělávací program je zaměřen na úlohu pracovníků v sociálních službách při předcházení a možném následném zvládání chování náročného na péči uživatelů tak, aby se pracovníci chovali vždy dle dikce § 89 zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách. Kurz si klade za cíl poskytnout účastníkům návod ke změně postojů vůči uživatelům s psychickými obtížemi a změně vyhodnocování situací, které pracovníci s uživateli v krizových situacích při poskytování sociálních služeb zažívají. S chováním náročném na péči u uživatelů ambulantních nebo pobytových služeb se setkávají pracovníci každodenně. A právě zvládání chování náročného na péči sehrává v oblasti sociálních služeb klíčovou roli. Během prvního dne kurzu si účastníci osvojí základy behaviorální terapie, které poté mohou využít ve své práci při zvládání chování náročného na péči (agrese, autoagrese, rituály, křik aj.). Důraz je kladen na preventivní programy, na využití tzv. "empatické nedůslednosti" jako jednoho z možných přístupů při zvládání klienta. Druhý den je také zaměřen na ukázky experimentů, které pracovníci potřebují ke zjišťování funkčnosti chování u uživatelů s těžším stupněm mentálního handicapu. Závěr dne je pak věnován konkrétní aplikaci získaných dovedností na tři uživatele ze sociálních zařízení, které si pracovníci sami vyberou.
 
Program:
  • Úloha pracovníků v sociálních službách v terapii problémového chování - klienti a pracovníci jsou propojené nádoby, velmi často se ve svém chování točí v kruhu a navzájem se i přivádí do psychicky náročných a emočně vypjatých situací. Snaha o vzájemné ovládání. Specifikace konkrétních příkladů účastníků z praxe a jejich vstupní dotazy. 
  • Co je problémové chování? - Když pouhá terapie klienta nezabírá. Pracovníci jako hlavní prvek při terapii problémového chování. Proč je důležitá terapie pracovníků a organizace. Změna postojů pracovníků. Behaviorální terapie v kostce a její využití v sociálních službách. 
  • Práce s jednotlivými mýty v terapii uživatelů v sociálních službách - Tři základní mýty v práci s uživateli s problémovým chováním. Aplikaci těchto mýtů v praxi a nesnáze z toho plynoucích.
  • Empatická nedůslednost - Empatická nedůslednost jako jeden z možných přístupů ke klientům s problémovým chováním. Ukázka aplikace tzv. empatické nedůslednosti, která je alternativou pro model absolutní důslednosti a jednoty, na modelových situacích s klienty dětského a dospělého věku.
  • Aktivizace klienta, možnosti preventivních a terapeutických programů, krizové scénáře. 
  • Úloha personálu při incidentu verbální a fyzické agrese, preventivní programy – ukázka aktivit podporující redukci stresu u klientů.
Více informací:Bc.Vladimíra Kullová
E-mail:info@dinstitut.cz
Telefon:731 196 885, 558 764 352

Program


Přihláška kurzu "Zvládání chování náročného na péči u lidí s mentálním postižením a/nebo autismem" - 21.8.2025 - 22.8.2025

Přihlásit
E-mail
Heslo
    Nevím heslo
    

Nemám vytvořen účet, chci se
přihlásit

Diakonický institut